حکمت فضیلت تربت امام حسین(ع)


 
حکمت فضیلت و ارزش تربت امام حسین به خاطر روایات خاصی است که در این باره حتی از زبان پیامبر اکرم(ص) و پس از ایشان از زبان امامان معصوم(ع) برای ما رسیده است. از جمله در روایتی آمده است: حضرت صادق(ع) پارچه ای داشتند که در ان تربت امام حسین قرار داشت هنگام نماز این خاک را بر سجاده می ریختند و بر آن سجده می کردند و می فرمودند: «سجده بر تربت امام حسین(ع) حجاب های هفتگانه را از بین می برد». (بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۸۲، ص ۱۵۳)
اما این که چرا ائمه(ع) به این امر تشویق می کردند؛ گفتنی است: موجودات (جانداران و غیر جانداران) یکسان نیستند، میان افراد انسان، حیوانات و نباتات تفاوت ها و برتری هایی وجود دارد. به همین ترتیب امتیازهایی میان زمین وجود دارد؛ البته این برتری یک امر ذاتی و طبیعی نیست؛ بلکه روی مناسبات و جریاناتی است که در آن سرزمین رخ داده است برای مثال، سرزمین عرفات، کوه طور، مروه و صفا که محل نزول فرشتگان و مناجات انبیا و عبادت مسلمانان است، بر سایر زمین ها برتری دارد. این امر جهانی و مورد اتفاق همه است.
سرزمین کربلا به سان این زمین های مقدس است. در این زمین خون بهترین شهدای راه حق و هدایت ریخته شده است. در این سرزمین پاک فداکاری های بی مانندی از بهترین فرزندان رسول خدا رخ داده است. اگر ما موقع سجده برای خداوند بزرگ، پیشانی بر تربت امام حسین(ع) می گذاریم، روی فضیلت و شرافتی است که از خون امام حسین و خون شهدای راه حق که به خاطر برپا داشتن نماز و تحکیم اصول توحید و حق و عدالت کشته شده اند، کسب کرده است و یکی از بهترین راه ها برای زنده نگه داشتن یاد این شهیدان در طول سالیان متمادی به همراه داشتن تربت آنان و سجده بر آن است. و مگر این که سجده بر تربت امام حسین(ع) این پیام را دارد که شخص نمازگزار همیشه توجه به دفاع از دین خدا داشته باشد که اگر مدافع دین خداوند شد خاک او هم مقدس می گردد.

                                       

                 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:, | 15:21 | نویسنده : عشق ثارالله |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.